בית ספר לשחייה

יובל רותם מנהל בית-ספר לשחייה סביון

עוד בילדותו החליט יובל רותם שהשחייה תהפוך לדרך חיים ומקצוע עבורו.
יובל גדל בקיבוץ גבעת חיים איחוד, שם למד לשחות ושם התחיל הרומן שלו עם המים. כילד, הוא קטף את התואר אלוף ישראל בשחייה ובנעוריו היה אלוף ישראל בסגנון הפרפר לבוגרים. הוא אימן בוינגייט את שחייניה הבוגרים של נבחרת ישראל ואת קבוצת המחוננים של הנוער.
לפני מספר שנים הגיע יובל רותם לסביון והציב לעצמו מטרה, להדביק בהתלהבותו לשחייה את אוכלוסיית המקום בכל הגילאים.
בית הספר לשחייה שלו פועל כל השנה, קיץ וחורף, ומשלב קורסי קיץ וחוגי חורף שנתיים ללימוד ושיפור כל 4 סגנונות השחייה (חתירה, חזה, גב ופרפר).
הקורסים מתחלקים לקורסי ילדים, קורסי מבוגרים וקבוצת "מאסטרס"- קבוצת שחייה לבוגרים מקצועיים או שחייני עבר המתעסקים בשחייה מקצועית או בטריאתלון.
יובל הפך לשם דבר במקצועו, בסבלנותו ובכושר ההתמדה ללימוד נכון של הטכניקה והקניית סגנון שחייה מדויק שבסופו של דבר מביאים למהירות הרצויה.

קורס קיץ: לימוד סיגנון-חזה

  • קורס של 12 שיעורים (פעמיים עד 3 פעמים בשבוע)
  • קבוצה של עד 6 ילדים
  • 40 דקות שיעור
  • התחלת לימוד שחייה בקבוצה מגיל 5
  • הפעילות מבוצעת עם מדריך מוסמך שנמצא עם הילדים במים


מטרת הקורס: ביטחון במים + הרגלי מים נכונים + לימוד שחית חזה כבסיס וסגנון ראשון לעצמאות מלאה במים.לימוד סגנון החזה נחשב לסגנון השחייה הקשה ביותר מבחינה קוארדינטיבית והוא האיטי ביותר. לעומת זאת, בשחייה עממית חזה נחשב לסגנון קל למדי, משום שהוא נוח ואפקטיבי כשהמטרה אינה התקדמות מהירה.
במקרים רבים , בגילאי 5 עד 6.5-7 הופך קורס זה לקורס של הרגלי מים, ביטחון במים והישרדות במים ולא תמיד הילד בסוף הקורס הבסיסי יודע לשחות באופן עצמאי עקב בשלות קואורדינטיבית, מוטורית, פיזית ובגרות נפשית לא מספקת. יחד עם זאת, מאוד חשוב להתחיל ללמוד לשחות כבר מגיל 5.

קורס קיץ: שיפור סגנון חזה

  • קורס של 10 שיעורים
  • קבוצה של עד 6 ילדים
  • 40 דקות שיעור
  • מטרת הקורס: שיפור סגנון החזה
  • הפעילות מבוצעת עם מדריך מוסמך שנמצא עם הילדים במים ועל שפת הבריכה.

קורס שיפור סגנון החזה נועד עבור ילדים שעברו קורס אחד בעברם בסגנון החזה, אך בשל הפסקה בלימוד השחייה לאורך זמן אינם זוכרים את התנועות ואינם בטוחים בעצמם במים. הקורס נועד להקנות לילדים את הטכניקה הטובה והנכונה בסגנון שחיית החזה ולהחזיר להם את הביטחון במים.

קורס קיץ: שיפור סגנון חתירה

  • קורס של 10 שיעורים
  • קבוצה של עד 6 ילדים
  • 40 דקות שיעור
  • מטרת הקורס: לימוד בסיס חתירה (ידיים, רגליים ונשימה).
  • הפעילות מבוצעת עם מדריך מוסמך שנמצא עם הילדים במים ועל שפת הבריכה.

קורס שיפור סגנון החתירה נועד עבור ילדים ששולטים בצורה טובה בסגנון החזה ומעוניינים ללמוד סגנון נוסף – חתירה. הקורס נועד להקנות לילדים את הטכניקה הטובה והנכונה בסגנון שחיית החתירה.

סגנון החתירה הוא הטבעי ביותר מכל הסגנונות , הוא גם המזכיר ביותר את תנועות ההליכה ותינוקות שאך נולדו יבצעו תנועות חתירה במים. מאחר וסגנון החתירה הוא טבעי הוא גם קל ללימוד . הקושי בסגנון זה הוא הנשימה וכאשר מצליחים ללמוד את הנשימה הנכונה לימוד הטכניקה מתבצע בקלות יחסית.
יתרונות לסגנון זה: הסגנון אינו דורש מאמץ פיזי רב , מתקיימים בו כל היתרונות של סגנון הגב יחד עם עליית דופק מהירה , הפעלה טובה של שרירי הגוף הארוכים , אין תנועות הגורמות נזק לצוואר ולמפרקים , מתקיים לחץ גדול על בית החזה והשרירים שבין הצלעות דבר הגורם לחיזוק השרירים וע"י כך גדל נפח הריאות .

שיעורים פרטיים

השיעורים מתקיימים במתכונת של אחד על אחד ( 30 דקות שיעור).

שיעורים זוגיים
השיעורים מתקיימים במתכונת של מדריך + 2 תלמידים (30 דקות שיעור).
ישנם ילדים בעלי מוגבלויות שונות ו/או קושי בלימוד בקבוצה, אשר שיעורי שחייה פרטיים יאפשרו להם להגיע לרמת שחייה טובה, בקלות ובמהירות רבה יותר, וכן ישפרו את היכולות הקוארדינטיביות והמוטוריות שלהם.

שיעורים פרטיים נועדו גם למבוגרים המעוניינים לשפר את סגנון השחייה המוכר להם וללמוד סגנונות שחייה נוספים.
מבוגרים רבים חשים שלא בנוח בלימוד בקבוצה בשל מסורבלות בתנועה שלהם.
ישנם מבוגרים עם פחדים במים שבשלב מסוים בחייהם מקבלים את האומץ להתמודד עם פחדים אלו ולנסות לפתור אותם על ידי שיעורים פרטיים.

עולמות השחייה בחורף

  • קבוצות של 9-15 ילדים בקבוצה (תלוי ברמת הקבוצה)
  • זמן השיעור 45 דקות , פעמיים בשבוע.
  • החוג כולל משחקי מים להנאת הילד ולהפנמת טכניקות השחייה.

מטרות החוג:
שיפור סגנונות השחייה ולמידת סגנונות שחייה נוספים.
הכנת הילדים שזוהו כבעלי פוטנציאל לכניסה למסגרת של שחייה תחרותית.
שיפור הכושר הגופני והיכולות המוטוריות –קואורדינטיביות.
חוגי החורף לילדים
מומלץ להתחיל לימודי שחייה בסביבות גיל חמש. בגיל זה הילד שולט טוב מספיק בתנועותיו, כדי להבין, לקלוט ולהפנים את תזמון התנועות בשחיית חזה, הנחשבת בישראל כבסיסית וראשונית. בגיל חמש הילד חזק מספיק ובעל סיבולת לב ריאה מפותחת דיה כדי לאפשר לו להשתתף בשיעור שחייה הנמשך 45 דקות , פעמיים בשבוע, ואף להצליח לשחות לאורכה של בריכה שלמה.

ברגע שההורה והילד עשו את הצעד הראשוני בלימוד שחייה, יש חשיבות רבה
להתמיד בלימוד השחייה למשך שנה לפחות בחוגי החורף בכדי שהילד יוכל לרכוש את הביטחון הנדרש לו ולהגיע לעצמאות טוטאלית במים. כמו כן, התמדה תסייע בחיזוק טכניקת הסגנון אשר למד ובלימוד סגנונות נוספים אשר יתרמו לחיזוק הביטחון של הילד במים וביכולותיו.

לימודי שחייה וטיפול בהפרעות קשב וריכוז: מחקרים הוכיחו שבזמן פעילות גופנית מופרשים למוח הורמונים שעוזרים לשפר את הריכוז והערנות. במהלך השחייה נכנסת לפעילות מאומצת מערכת הנשימה, תהליך הממריץ את תפקודם של אזורים חיוניים במוח ואת מערכת העצבים המרכזית. לימודי שחייה יהפכו את ילדך לשחיין קטן ומרוצה וישפרו את בטחונו העצמי.

עולמות המאסטרס

חוג מאסטרס הוא אימון קבוצתי לשחייה למבוגרים, המתבסס בעיקר על סגנון החתירה ומשלב עבודה על כושר גופני ושיפור כל סגנונות השחייה.
החוג מיועד לספורטאים ושחיינים לשעבר ולאלו היודעים לשחות בעיקר את סגנון החתירה ולהגיע לשלב של טכניקת שחייה מושלמת בכל סגנונות השחייה ללא מאמץ פיזי מיותר.
חוג מאסטרס מתאים לשחיינים ברמות שונות, גם לטריאתלטים וגם לשחיינים ששוחים במים פתוחים.

אימוני השחייה בחוג מאסטרס נמשכים באופן קבוע ורציף לאורך כל השנה, במתכונת של פעמיים בשבוע למשך כשעה וחצי בכל אימון.
קבוצת השחיינים מתאמנת יחד, כאשר כל שחיין מתקדם בקצב האישי שלו ובהתאמה לקבוצה.
במהלך אימוני מאסטרס משפרים את הכושר הגופני על ידי אימונים אירוביים ואימוני סיבולת אירובית. משפרים את סגנונות השחייה הנוספים דרך תרגילי סגנון מגוונים ולומדים כיצד לבצע בבריכה סיבוב מקצועי (כיפר) בחתירה, מהלך שחוסך זמן ומאמץ במהלך השחייה.

בין אם אתה שחיין מקצועי המשתתף בתחרויות ובין אם אתה שחיין בתחילת הדרך, החיבור הקבוצתי הוא כוח מניע בעל מטרה משותפת, אשר תורם ליכולתך להתמיד באימונים, לא לוותר ולהשתפר. בדיוק כמו קבוצת ריצה או רכיבה על אופניים.

חברי קבוצות המאסטרס למבוגרים משתתפים בתחרויות בכל רחבי הארץ ונהנים ממסגרת מאתגרת, מגבשת ומספקת.

עולמות השחייה למבוגרים

• קהל היעד: מבוגרים שאינם יודעים לשחות ו/או ברמת שחייה בסיסית ביותר ו/או שרוצים לשפר את סגנון השחייה שלהם ועדיין אינם מתאימים לקבוצת המאסטרס.
• משך שיעור 45 דקות עד כשעה.
• מקנה לימוד שחייה ושיפור סגנון שחייה
• שעות החוג יתקיימו בשעות הבוקר והערב.

מבוגרים רבים אינם יודעים לשחות. במסגרת חוג השחייה למבוגרים, ניתן ללמוד לשחות את כל סגנונות השחייה. בנוסף, חוג זה פונה גם לאנשים בעלי כישורי שחייה ברמה מתקדמת יותר אשר רוצים לשפר את רמת השחייה שלהם בכל הסגנונות (חתירה, חזה, גב ופרפר), להעלות את רמת הסיבולת ולחזק את היכולת האירובית

חרדת מים של מבוגרים:
פוביה ממים יכולה להיווצר כתוצאה מטראומת ילדות והיא נמשכת לאורך חייו הבוגרים של האדם החרד. למרבה הצער לא תמיד ניתן לשחרר פחד ממים אצל פסיכולוג, בטיפול קליני, והמקום או הדרך הנכונה לטיפול בפחד זה הוא במים עצמם באמצעות "חוויה מתקנת" וניסיון חיובי שיבטל את החרדות.

רוב החוקרים בעולם תמימי דעים כי הפעילות הגופנית שהאדם המבוגר מבצע תורמת הן לאיכות חייו והן להארכת תוחלת החיים שלו. מחקרים מצאו כי פעילות גופנית מאטה תהליכי הזדקנות ומשפרת באורח ניכר את מצבו הנפשי של האדם. המחלוקת בין החוקרים נסובה באשר לסוג הפעילות המועדפת , מקצתם סבורים כי ההליכה היא הפעילות הטובה אולם רובם סבורים כי השחייה היא הפעילות הגופנית העדיפה למבוגר יותר מכל הפעילויות האחרות .
תרומת השחייה לבריאות האדם המבוגר נסובה בשני היבטים : ההיבט המוטורי – פיזיולוגי וההיבט הרגשי.
בהיבט המוטורי פיזיולוגי תכונות המים (התנגדות הגדולה פי 10 מהאויר , צפיפות המים הגדולה פי 800 מהאוויר ואיבוד המשקל בשיעור של 90% המתרחש בעת שהייה במים מיטיב באופן ניכר עם גופו של המבוגר השוחה . הדבר בא לידי ביטוי במערכות הגוף השונות:

1. מערכת הלב – ריאה
2. מחזור הדם
3. השפעה על המפרקים
4. השפעה על עמוד השדרה
5. קואורדינציה ושיווי משקל

 

 

מסיבת חנוכה בסביון
עם כוכב הילדים- ורדינון!

יום א׳ 9.12.18
בשעה 12:00

ילדים מנויים חינם
ילדים אורחים 30 ש״ח